keskiviikko 4. tammikuuta 2017

Luonnollisesti puhdasta - Logona Ghassoul

Hei kaikki! Tänään ollaan vihdoin ja viimein tämän pitkään tulossa olleen postauksen parissa. Törmäsin sattumalta joskus loppusyksystä tähän Logonan Ghassoul savijauheeseen ja tämä herätti kiinnostukseni niin suuresti, että pyysin tuotteen testattavaksi The Natural Goods Companylta. Logona on luonnonkosmetiikkaa valmistava brändi, jolta olen aikaisemmin päässyt testaamaan meikkituotteita. Tämä on kuitenkin jotain aivan muuta!


Lavaerde rhassoulsavijauhe on hiusten ja vartalonpuhdistukseen tarkoitettu puuterimainen jauhe, joka veteen sekoitettuna muuttuu savimaiseksi. Tämä rhassoulsavi on mulle täysin vierasta, en ole koskaan kuullutkaan siitä saati kokeillut. Pikainen googletus kuitenkin kertoi sen olevan mineraalisavea, jota käytetään juurikin kuivan, herkän, rasvaisen ja epäpuhtaan ihon hoitoon. Ja kyllä, puhuin aluksi ghassoulsavesta ja nyt rhassoulsavesta. Olettaisin, että kyseessä on saman saven suomennos, korjatkaa jos olen väärässä! 


No mikä tässä sitten herätti mun mielenkiintoni? Miksi halusin päästä tätä kokeilemaan? Pääasiallinen syy löytyy tästä verkkokaupan tuoteselosteesta:

HELLÄVARAINEN PESUJAUHE HERKÄLLE IHOLLE, PESUAINEALLERGIOISTA KÄRSIVILLE, ILMAN LISÄAINEITA. SOPII HYVIN MYÖS TUKKOISEN, RASVOITTUVAISUUDESTA KÄRSIVÄN IHON JA PÄÄNAHAN HOITOON. MYÖS AKNEN, PSORIASIKSEN JA ARPIKUDOKSEN HOITOON. VIILENTÄÄ KUUMOTTAVAA JA KUTIAVAA IHOA. RHASSOULSAVI TOIMII ERITYISEN HELLÄVARAISENA PUHDISTAJANA. ILMAN LISÄAINEITA. SUOSITELLAAN ERITYISESTI HERKÄLLE IHOLLE JA ONGELMAIHOLLE. SOPII MYÖS HILSEILEVÄN PÄÄNAHAN PUHDISTUKSEEN JA RASVOITTUVILLE HIUKSILLE. 300G.

Kyseessä on siis pesujauhe herkälle iholle, mutta ennenkaikkea minua kiinnosti tuo "sopii hyvin psoriasiksen hoitoon" kohta. En tiedä olenko täällä blogin puolella aiemmin maininnut, mutta kärsin siis psoriaasista. Pääasiassa päänahanpsoriaasista, jonka hoitoon kaipaan jatkuvasti uusia tuotteita. En ole koskaan aiemmin törmännyt luonnonkosmetiikkaan, joka väittää vaikuttavansa siihen, joten voitte vaan kuvitella mun innostukseni. Kun luette tuon esittelytekstin läpi, niin uskon, että aika moni muukin tästä kiinnostuu. Kutiseva päänahka ja iho, akne, rasvoittuvaisuus yms. on kaikki aika yleisiä oireita. Ainiin, eipä tämä ole muuten hinnallakaan pilattu, purkki maksaa 12.95€ ja siinä on 300g.


Tuote on jauheena pahvisessa, ilmeisen ekologisessa, pakkauksessa ja sitä voi sieltä ripotella haluamansa määrän kädelle tai purkkiin tms. Itse käytän pientä pakastusrasiaa tässä apuna. Jauheen joukkoon sekoitetaan pieni määrä vettä, jolloin se muuttuu saveksi ja veden määrää lisäämällä tai vähentämällä voi tuotteen paksuutta itse säädellä. Tämä soveltuu niin hiusten- kuin vartalonpesuun ja tätä voi käyttää myös naamiona, jolloin tuotetta levitetään hieman paksummin ja annetaan vaikuttaa jonkin aikaa. 


Myönnän olleeni aluksi hyvin skeptinen tämän suhteen. Lähinnä koostumus epäilytti, voiko tälläinen savimössö muka oikeasti puhdistaa hiukset ja kropan? No kyllä voi! Mä hieron tätä runsaasti päänahkaan ja hiusten juuriin jonkin aikaa ja huuhtelen runsaalla vedellä. Mitään muuta pesuainetta ei päähän tarvitse laittaa. Joskus olen pessyt latvat lisäksi tavallisella shampoolla, mutta periaatteessa ei tarvitsisi. Myös vartaloa olen tällä pessyt ja joo, kyllähän tämä puhdistaa. Kaipaan kuitenkin itse niitä ihanan tuoksuisia ja vaahtoavia suihkugeelejä, joten ihan vielä en ole siirtynyt tämän käyttöön koko kropalle. Varsinkaan, kun se mun ongelma-alueeni on päänahka. 


Nyt kun olen tätä käytellyt semi-aktiivisesti voin vähän avata mielipiteitänikin. Tuote on ollut ehdottomasti positiivinen yllätys. Psoriaasini ei ole kadonnut mihinkään, eikä sitä voi olettaakaan, mutta pesun jälkeen päänahka tuntuu oikeasti rauhoittuneen ja kutina on vähäisempää. Tämä tuntuu myös heti päänahkaan hieroessa ihanan viilentävältä ja rauhoittavalta, lieneekö se joku saven perusominaisuus? Ehdottomasti aion jatkaa tämän käyttöä ja suosittelen lämpimästi ihan kaikille kokeiluun, kärsit sitten jostain ylläolevista vaivoista tai et. Tämä oli mun ensikosketus luonnonkosmetiikan pesuaineisiin ja ehdottoman positiivinen sellainen. 

Mikäli teitä kiinnostaa lukea enemmän mun psoriaasista, sen kehittymisestä ja miten sitä hoidan normaalisti niin jättäkää ihmeessä kommenttia. Ja onko siellä kenties kohtalotovereita?


Oletteko te kokeilleet luonnonkosmetiikan pesuaineita?

Love, Mari

Tuote saatu blogin kautta
Postaus sisältää affiliate -linkkejä

6 kommenttia:

  1. Enpä ole tuollaisiin puhdistustuotteisiin aikaisemmin törmännytkään, kuullostaa todella mielenkiintoiselta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan mielenkiintoinen tuote, vaatii hieman totuttelua :D

      Poista
  2. Mulla on saman merkin valkosavijauhetta, joka tuo hiuksiin jämäkkyyttä, kun käytän sitä shampoona. Mutta kasvoilla (naamiona/putsarina) se tuntui kuivattavalta, vaikka sen piti sopia juuri kuivalle iholle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos kuitenkin hiuksissa toimii! Mä en ole tota kokeillut vielä naamiona muuta kun hiuksille, siinä hommassa toimii ainakin ihan hyvin.

      Poista
  3. Kuulostaa tosi kiinnostavalta. Logona on mulle vielä aivan vieras merkki. Mä kärsin myös kutiavasta päänahasta. Luonnonkosmetiikasta löytyy muitakin aarteita tuohon vaivaan, mulla on tulossa juttua parista tuotteesta pian :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Logona oli mulle kanssa täysin vieras, ennen kun kesällä pääsin heidän tuotteisiin ekaa kertaa tutustumaan. Tää voisi siis sopia myös sulle :) Ja hei kiitos vinkistä, käyn ehdottomasti kurkkaamassa sun postauksen kun saat sen ulos, uudet tuotevinkit on aina tervetulleita! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...