sunnuntai 28. elokuuta 2016

The Body Shop - Down to Earth collection

Heippa kaikille ja ihanaa aurinkoista sunnuntaita! Tänään tutustutaan hieman tämän syksyn The Body shopin Down to Earth luomiväripaletteihin. Olin super innoissani saadessani testiin nämä ihanuudet, mähän olen suuri luomiväripaletti-addikti! Paletit on osa tän syksyn Down to Earth -kokoelmaa ja siihen kuuluu yksi iso kahdeksan luomivärin paletti ja viisi eri sävyistä luomivärinelikkoa. Sain testattavaksi ja teille esiteltäväksi tuon ison paletin ja yhden nelikon. 


Kaikki kokoelmaan kuuluvat paletit ovat 100% vegaanisia ja ne eivät sisällä vaseliinia eikä mineraaliöljyjä. Luomivärit sopivat hyvin myös herkille silmille. Kaikkia sävyjä voi käyttää sekä kuivana, että märkänä, jolloin sävyjen voimakkuutta ja pigmenttiä on helppo säädellä oman makunsa mukaan. Tuotteet sisältävät sesam ja babassu öljyjä ja mineraalipigmenttejä. Hintaa isommalla paletilla on 39€ ja nelikoilla 26,50€. 


Sain nelikkopaletista sävyn Gray 03 (klik), joka sisältää kauniita harmahtavia sävyjä ja yhden vaalean persikkaisen korostussävyn. Tummimmassa sävyssä on mukana myös hitunen vihertävää, ainakin mun silmillä katsottuna. Pahvipakkauksen takaa löytyy myös kolme eri meikkilookia, jotka paletilla on helppo toteuttaa. Taakse on koottu myös sävyjen nimet ja INCI. Hieman miinusta annan näille molemmille paleteille siitä, että sävyjen nimet löytyy ainoastaan pahvipakkauksesta eikä niitä ole painettu itse palettiin.


Itse paletti on kiiltävää mustaa kovaa muovia, hyvin jämäkän tuntuinen kädessä. Kanteen on painettu The Body Shopin logo ja paletin nimi ja kannen alta paljastuu iso, hyvälaatuinen peili. Napit ovat isoja, yhdessä napissa on 2,2g kun esimerkiksi normaalikokoinen MAC luomiväri on 1,5g. Vaalea persikkainen sävy on todella kaunis, hieman satiinipintainen, joka toimii loistavasti koko luomella tai korostuksiin. Oikean yläkulman harmaa on paletin ainoa mattasävy ja sopiikin hyvin häivyttämään smoky lookkia. Alariviltä löytyykin sitten shimmerinen hope ja tumma, vihertävän harmaa. Kaikki sävyt ovat pehmeitä ja pigmenttisiä ja hyvin häivyttyviä. Alla näette vielä swatchit ilman pohjustajaa.



Isomman Down to Earth paletin (klik) pakkaus on tismalleen samanlainen kuin nelikossakin. Kaunis kiiltävä pinta ja alta paljastuu iso peili. Tää olisi loistava paletti matkoille, koska peili on sopiva ihan koko meikin tekemiseen ja sävyt tässä on riittävän monipuoliset moniin eri lookkeihin. 


Kuten nimestäkin voi päätellä, paletin sävymaailma on hyvin maanläheinen ja sävyt on myös nimetty samaan tyyliin. Mä tykkään neutraaleista paleteista, koska ne on niin monikäyttöisiä ja käy tilanteeseen kun tilanteeseen. Tässäkin on mukana vaalea korostussävy mattaisena, kultaa ja pronssia ja ruskeaa luomelle, häivytyssävy, tummaa ulkonurkkaan ja se mattamusta, joka kruunaa jokaisen paletin. Laadultaan nämä on mun mielestä erittäin hyviä, pigmentti ja koostumus on kohdillaan, kuten tuossa aikaisemmin jo todettiin. En oo koskaan aikaisemmin kokeillut The Body Shopin meikkejä, mutta näiden jälkeen heräsi kyllä suuri kiinnostus niihin. 



Mä näen jo silmissäni niin monta erilaista meikkiä, mitä näillä voisin tehdä. Lupaan, että piakkoin niitä lookkeja tullaan näkemään myös täällä blogissa kun otan nämä kaunokaiset käyttöön ja testiin oikein kunnolla! Haluun kokeilla käyttää näitä märkänä, kun tähän asti oon testannut näitä vaan kuivalla siveltimellä. 

Huomenna koittaa mullakin vihdoin paluu normaaliin arkeen, kun palaan takaisin töihin pitkän kesäloman jälkeen. Blogiin töihin paluu ei tule vaikuttamaan, vaan pyrin pitämään yllä tasaista postaustahtia myös arkena.

Onko The Body Shop meikit sulle tuttuja?

Love, Mari


* Tuotteet saatu pr-näytteinä
**Linkkien klikkailusta ei ole minulle hyötyä, ne on mukana ihan vaan teidän iloksi

12 kommenttia:

  1. Tuo iso paletti on ihana! Jonkun verran olen käyttänyt, mutta enemmänkin ihonhoitoa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! :D Ihonhoito on mullekin tutumpaa ja suihkugeelit ihan rakkautta, mutta tää meikkipuoli vaatii nyt selkeesti tarkempaa tutustumista.

      Poista
  2. Mun aiemmat kokemukset TBS:n luomiväreistä eivät ole olleet mitään erityisen hyviä. Olen testannut vaan shimmervärejä, mutta ne ovat usein olleet vähän kovia ja tummissa sävyissä on ollut huono pigmentti. Kävin The Body Shopilla perjantaina ja swatchailin näitä ja täytyy sanoa, että yllätyin näiden koostumuksesta ja pigmentistä. Aivan eri luokkaa, kun merkin aikaisemmissa kokeilemissani luomiväreissä! Mä en tosin tällä hetkellä tarvitse enempää neutraaleja luomivärejä, joten tuskin mun tulee näitä hankittua. On kuitenkin kiva, että TBS tuo näin laadukkaita luomivärejä markkinoille. Tässä on esimerkiksi vegaanista kosmetiikkaa käyttäville loistava vaihtoehto ja TBS on vielä aika helposti saatavilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo koskaan varmaan heidän luomivärejä swatchaillut aikaisemmin, mut nää kyllä yllätti laadullaan :) Hienoa jos ovat parantaneet koostumusta, ainahan se on hyvä kehittää tuotteita. Ja näiden vegaanisuus ehdottomasti plussaa! Nykyään kun on niin yleistä, että käytetään vain vegaanista ja eläinkokeetonta kosmetiikkaa.

      Poista
  3. En ole koskaan käyttänyt TBS:n meikkejä, mutta noin upeita luomivärejä kokeilisin mielelläni luomiväri-hoarder kun olen:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla sama vika, luomivärit on mun heikkous :D Ja nää on kyllä tosi hyviä!

      Poista
  4. The Body Shop oli yksi mun ensimmäisistä kunnon kosmetiikkaihastuksista ala-asteikäisenä :D Vartalonhoitotuotteita olen käyttänyt tosi paljon ja ihonhoitotuotteitakin jonkun verran, mutta meikkejä vähemmän. Mulla on tuo harmahtava paletti, enkä ole tosi pitkään aikaan käyttänyt mitään harmaita sävyjä, mutta katsotaan ;) Tuo iso paletti on sävyiltään enemmän mun värimaailmaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä rakastan The Body Shopin ihonhoitotuotteita ja ne uudet maskit vasta kiinnostaakin! Näiden kautta alkanut myös meikit kiinnostaa enemmän. Mäkään en juurikaan harmaita sävyjä osaa käyttää, mutta silloin harvoin kun tulee käytettyä ni onki aina ollut ihan kiva :D Eli ihan hyvä, että kokoelmasta löytyy myös yksi tälläinen paletti.

      Poista
  5. Meikkejä TBS:ltä on tullut hieman vähemmän käytettyä, mutta nuo luomiväripaletit vaikuttavat kyllä todella lupaavilta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ainakin tykästyin, nää ylitti odotukset monin kerroin :)

      Poista
  6. Toi isompi paletti on IHANA! Olin tosi yllättynyt sen laadusta. ^^ Käytin jokunen vuosi sitten tosi paljon TBS:n juttuja mutta sitten ne jäi. Tää ylitti kyllä kaikki odotukset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä sit taas tän myötä kiinnostuin näistä enemmänkin, mitä muita aarteita TBS:lta löytyy? :D Tää on ihan huippu jokapäivän paletti, iso peukku!

      Poista

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...